Soundwalk (zvučna šetnja) je šetnja nekim prostorom s ciljem da se osvijesti njegov zvuk.
Svaki prostor ima svoju zvučnu sliku koja se neprestano obnavlja i mijenja, ovisno o tome što u nekom trenutku zatječemo u njemu. Možda će baš u trenutku naše šetnje nekim mirnim parkom u blizini odjednom protutnjati vlak, a možda će na bučnome školskom igralištu za vrijeme odmora odjednom nastati neočekivana tišina. Sve su to kratki događaji koji mijenjaju zvučnu sliku nekoga prostora. A svakodnevno ih je na tisuće.
Zvučna je šetnja aktivno sudjelovanje u okolišu kojim šećemo. Koliko god mogućih zvučnih varijanti postojalo, na nama je da pozorno osluškujemo prostor upravo u tom trenutku u kojem se događa naša šetnja. Što više vježbamo soundwalk, to bolje razabiremo pojedine zvukove iz okoline, njihov međusoban odnos te utjecaj na sveukupnu zvučnu sliku. Postajemo svjesni muzikalnosti prirode ili, pak, buke i zvučnog nesklada prenapučenoga grada. Nerijetko i sami tijekom šetnje spontano proizvodimo zvukove kako bismo istražili kako se odbijaju u tom zvučnom okruženju, uklapaju li se i koliko uopće dolaze do izražaja. To nas zatim motivira da kritički preispitamo prostor kojim smo šetali – njegove ekološke čimbenike, društvo, politiku i slično, ali i svoje mjesto u njemu.
Utemeljitelj koncepcije zvučne šetnje, skladatelj Raymond Murray Schafer, 1970-ih je prepoznao zvuk i ritam u svim prirodnim procesima: izmjeni dana i noći, godišnjih doba, rađanju i smrti itd. Ako bismo pozorno slušali zvučni krajolik prirode, tvrdi Schafer, otkrili bismo beskrajno složen niz oscilacija, odnosno ritmičkih i zvučnih izmjena koje se nerijetko preklapaju i tvore nevjerojatnu glazbu svijeta. No, i naseljeno, dinamično mjesto poput centra grada može imati svoj sklad. Štoviše, ono može proizvesti čuđenje i divljenje u šetaču.
Primjer uživanja u zvuku grada, pronalaženju ritmičkih uzoraka u njegovome metežu i glazbe u njegovoj buci upravo je skladba Citywalk skladateljice Sande Majurec, koju možete pronaći, poslušati, ali i pogledati u Slušaonici!